Sykkelturer landevei

Piknik i fossparken

Kjærra fosspark

landevei groenn21km 355 høydemeter

Vi har valgt å gjøre et unntak og starter denne turen i Svarstad sentrum for å unngå bakkene opp til fjellet. Vi ønsker nemlig å gi et lite glimt inn i hva Lågendalen kan by på av både flott sykling og fine opplevelser. Fra Svarstad sentrum lurer vi oss ned til Lågen og krysser denne før en liten bakke tar oss videre sydover. Landskapet er bølgende, og bakken i starten har gitt oss en liten overhøyde som gir fin utsikt. Vi triller etter hvert nedover og krysser dalen over Lågen nok en gang.

Etter broen får vi en seig oppoverbakke før vi kommer til hovedveien. Vi skal heldigvvis ikke oppholde oss lenge på denne før vi svinger av og ned til Kjærra fosspark / Høyt & Lavt aktivitetspark.
Vel fremme så ligger det godt til rette for piknik om været tillater dette, og parken er etter vår mening Lågendals skjulte perle. Ta turen så finner du ut om du er enig. Den tilstøtende aktivitetsparken tilbyr også oppleveser for både store og små, og vil garantert fungere motiverende på sykkelturen for familiens yngste. Etter å ha gjennomført en vellykket piknik i parken eller opplevd mye action i aktivitetsparken (hvorfor ikke begge deler?) følger vi samme vei tilbake til Svarstad. Denne turen kan også fint fungere som en forlengelse av «Bygdevisitten».

Profil piknikifossparken

Høydeprofil for Piknik i fossparken

Last ned GPX-fil for din sykkecomputer

Her finner du piknik i fossparken på Strava