Turbeskrivelser fotturer

Krokvannsrunden

fottur orangeKrokvannsrunden er godt kjent for skiglade på Skrim. Krokvannsrunden er også en flott runde til fots, og her er vårt forslag.

Med utgangspunkt fra P-plass Skrim syd følger du Veleliveien etter hvert oppover til du ankommer en bom ved snuplass. Her trekker du til høyre inn i terrenget på en flott merket sti. Hold venstre i stikryss og fortsett oppover. Etter hvert får du en flott utsikt sydover, og fine muligheter for å ta en rast om du ønsker det. Videre oppe på Fjellseterfjellet holder du høyre og møter en sti ved monumentet til minne om handlingene som fant sted på Skrim under andre verdenskrig. Fortsett videre innover i flott fjellterreng forbi flere fine vann med muligheter for både bading, fiske og overnatting. Ved Krokvann ligger det et stikryss hvor ferden fortsetter til høyre (nord) forbi Taraldsvannet og Svarttjern. Nytt stikryss finner du i enden av Svarttjern, hvor du følger ryggen og bli belønnet med nok en flott utsikt og fine rastemuligheter på Dulpeknatten. Følg velbrukt sti tilbake til hyttene. Herfra er det flott å følge veien tilbake til utgangspunktet gjennom hyttebyen.

Her er noen bilder fra turen: